گردو چیست؟

گردو آجیل کروی شکلی است که میوه درخت گردو یا گردو گیاهی قیمت گردو مراغه از خانواده گردو است. آنها در یک پوسته دو قسمتی رشد می کنند، کلاهکی که با باز کردن آن گردو نمایان می شود. گردو معمولا به صورت خام یا بو داده مصرف می شود. روغن گردو را می توان از گردو استخراج کرد که طعم آجیلی مشخص و سبکی دارد.


ارزش غذایی گردو

مانند تمام آجیل ها، گردو حاوی چربی های خوب مانند چربی های تک غیراشباع و چند غیر اشباع (PUFA) است، اما آنها همچنین منبع گیاهی ارزشمندی از اسید چرب ضروری امگا 3 هستند. آنها همچنین حاوی آهن، سلنیوم، کلسیم، روی، ویتامین E و برخی ویتامین های گروه B هستند.


فضای داخلی گردو در طول رشد / منبع: Kkchaudhary11, Wikimedia Commons (CC BY-SA-4.0)داخلی گردو در طول رشد / منبع: Kkchaudhary11, Wikimedia Commons (CC BY-SA-4.0)

تاریخچه گردو

گردو به همراه آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، آجیل ماکادمیا، گردو، آجیل کاج و پسته از خانواده درختان آجیل است. هر آجیل مشخصات غذایی منحصر به فرد خود را دارد. گردو در اوایل دوران روم غذای خدایان محسوب می شد و نام آن را از مشتری گرفته بود. از این رو نام علمی "Juglans regia" است.


گردوی انگلیسی که امروزه همه با آن آشنا هستند، از هند و مناطق اطراف دریای خزر سرچشمه می گیرد و به نام تاجران انگلیسی که آن را در سراسر جهان تجارت می کنند، نامگذاری شده است. گونه دیگر، گردوی سیاه، بومی آمریکای شمالی، آپالاچی ها و بخش هایی از می سی سی پی است. تنها خوردن 28 گرم گردو در روز (حدود هفت عدد گردو پوست کنده) برای بهره مندی از خواص مفید آن کافی است. اما گردو دقیقا برای چه چیزی مفید است؟



فواید گردو برای سلامتی

برخی از فواید سلامتی گردو عبارتند از:


قلب و عروق

مصرف گردو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و روغن آجیل برای عملکرد اندوتلیال مفید است. اندوتلیوم یک لایه تک سلولی پوشاننده از سلول های به هم پیوسته است که از جمله داخل قلب، رگ های خونی و رگ های لنفاوی را می پوشاند. مصرف گردو سطح کلسترول را بهبود می بخشد و با التهاب درجه پایین مقابله می کند که منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می شود. افرادی که بیش از چهار بار در هفته آجیل مصرف می کنند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب (بیماری های عروق کرونر قلب مانند تصلب شرایین، آنژین صدری و انفارکتوس میوکارد) را کاهش می دهند.


گردو حاوی اسید آمینه ال آرژنین است که فواید عروقی متعددی را برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا افرادی که به دلیل عوامل خطر متعدد قلبی در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند، ارائه می دهد. گردو همچنین حاوی اسید آلفا لینولنیک (ALA) چربی امگا 3 است که ضد التهاب است و می تواند از تشکیل لخته های خونی پاتولوژیک جلوگیری کند. افرادی که رژیم غذایی یا رژیم غذایی سرشار از ALA دارند، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند. خوردن فقط چهار گردو در روز به طور قابل توجهی سطح ALA سالم برای قلب را در خون افزایش می دهد و مصرف گردو از سطح کلسترول سالم حمایت می کند. خوردن فقط یک گرم گردو در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و در افرادی که در معرض خطر بالای قلبی عروقی هستند، مصرف مکرر آجیل به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش می دهد.


خواص مبارزه با سرطان

گردو نه تنها می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات، بلکه سرطان سینه را نیز کاهش دهد. در یک مطالعه، موش هایی که معادل انسانی معادل 2.4 گرم گردو کامل را به مدت 18 هفته خوردند، در مقایسه با گروه کنترل که همان مقدار چربی را از منابع دیگر مصرف کردند، تومورهای پروستات به طور قابل توجهی کوچکتر و با رشد کندتری داشتند. طبق مطالعه دیگری روی موش ها، خوردن دو مشت گردو در روز خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 50 درصد کاهش داد و همچنین رشد تومور را تا 50 درصد کاهش داد.


آنتی اکسیدان های کمیاب و قوی

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی شما بسیار مهم هستند زیرا با مبارزه با رادیکال های آزاد که در مرکز کاهش سن هستند، به کنترل سرعت پیری شما کمک می کنند. گردو حاوی چندین آنتی اکسیدان منحصر به فرد و قدرتمند است که تنها در چند غذای رایج موجود است.


کنترل وزن بهتر با گردو / منبع: Istock.com/VladimirFLoydکنترل وزن بهتر با گردو / منبع: Istock.com/VladimirFLoyd

کنترل وزن

افزودن گردو به رژیم غذایی می تواند به شما در حفظ وزن ایده آل در طول زمان کمک کند. اگر رژیم غذایی حاوی آجیل اضافی را دنبال کنید که جایگزین سایر غذاها می شود، می توانید وزن کم کنید. خوردن گردو نیز تنها پس از سه روز با افزایش سیری همراه است.


https://bit.ly/3WmCYUR

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور