از AC (جریان متناوب) تا DC (جریان مستقیم)


اگر تجهیزات DC خود را از این طریق به سوکت خود وصل کنید اینورتر هایتک

 مشکلی پیش می آید. اکثر دستگاه ها فقط با ولتاژ DC پایین (حداکثر 48 ولت) کار می کنند. اگر جریان برعکس شود، دستگاه کار نمی کند یا حتی خراب می شود.

 

بنابراین اغلب اتفاق می افتد که یک تبدیل در هنگام اتصال یک دستگاه انجام می شود. این کار توسط آداپتور انجام می شود. کافی است به کابل شارژ لپ تاپ خود نگاه کنید. تبدیل در بلوک متصل به آن انجام می شود. علاوه بر جریان مستقیم، گرما نیز تولید می کند.

 


با اعمال یکسو کننده (مدار الکترونیکی که ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم تبدیل می کند)، جریان به ولتاژ مستقیم تبدیل می شود.

 

با اضافه کردن یک خازن، ولتاژ DC حتی صاف تر ایجاد می شود. تبدیل یک اشکال اساسی دارد. انرژی در این فرآیند از دست می رود. و افزودن این قطعات عمر مفید را محدود می کند.


DC5

بسیاری از دستگاه ها در حال حاضر روی DC کار می کنند


بسیاری از دستگاه ها در حال حاضر با ولتاژ DC کار می کنند. در ساختمان های دارای سیستم توزیع DC، نیازی به تبدیل برق متناوب داخل دستگاه نیست.

 

با این حال، دستگاه ها معمولاً باید به مبدل های DC/DC مجهز شوند. اینها DC برق تغذیه شده را به سطح ولتاژ قابل استفاده تبدیل می کنند. قطعات حساس کمتری با مبدل های DC/DC مورد نیاز است که برای عمر دستگاه خوب است.

 

مقایسه کارایی مبدل های DC/DC با مبدل های AC/DC دشوار است، برای دادن پاسخ قطعی باید به طور خاص به توان و پهنای باند نگاه کرد. مبدل های AC/DC می توانند بسیار کارآمد باشند، اما اغلب در یک نقطه قدرت مشخص هستند. مبدل‌های DC/DC در پهنای باند معینی کارآمد هستند و در صورت وجود توان ظاهری در شبکه، دچار افت بازده نمی‌شوند، زیرا در DC وجود ندارد.

 

از آنجایی که محیط زیست به طور فزاینده‌ای به موضوع بحث تبدیل می‌شود، ساختمان‌های با مصرف انرژی بیشتری وجود دارند و باید تا حد امکان از انتشار CO2 اجتناب کرد یا کاهش داد. این در نهایت منجر به ایجاد بسیاری از ساختمان‌های کاملاً الکتریکی می‌شود.

 

قابل توجه است که این کاربردهای پایدار الکتریکی همگی سیستم های جریان مستقیم هستند.

 

در آینده، منابع انرژی غیرمتمرکز بیشتری خواهیم داشت که آلودگی هوای محلی تولید نمی کنند، مانند انرژی خورشیدی و انرژی باد.

 

ساختمان ها و خانه ها در دنیای DC تفاوت چندانی با آنچه اکنون دارند، نخواهند داشت. اما اگر با نگاه فنی-نصبی به آن نگاه کنید، بله. در ساختمان های DC احتمالا فقط وجود دارد

یک کانال توزیع در یک حلقه تمام تجهیزات را می توان از طریق شاخه ها به این وصل کرد. این هم برای انرژی و هم برای داده است، بنابراین اتوماسیون خانگی نیز می تواند علاوه بر تجهیزات معمولی به آن متصل شود.

 

سوکت‌های توان کمتر از صد وات احتمالاً با کنتاکت‌های USB-c (5 تا 20 ولت) در قرنیزها و مبلمان جایگزین شده‌اند.

 

DC6

USB-C


USB-C توسعه ای است که در حال حاضر DC را بیشتر به مصرف کننده می رساند. USB با ولتاژ DC کار می کند. USB نوع C می تواند 5-15 وات را در ولتاژ 5 ولت و 1-3 آمپر ارائه دهد.

 

رایانه ها، مانیتورها و تلفن های جدید در حال حاضر به استاندارد جدید USB-C مجهز شده اند. در آینده پریزهای دیواری خانه نیز با پورت های USB جایگزین خواهند شد! در زیر یک کابل USB نوع C وجود دارد. به نظر می رسد یک کابل USB معمولی است، اما فناوری خاصی پشت آن نهفته است. این کابل ها می توانند دستگاه های DC را شارژ کرده و داده ها را همزمان انتقال دهند. در آینده، به عنوان مثال، به جای کابل HDMI، منبع تغذیه و کابل اینترنت، فقط باید یک کابل USB-C را به دستگاه خود (مثلاً تلویزیون) وصل کنید.

 

انواع usb

منبع www.datapro.net

 

استاندارد USB 1.1، 2.0 و 3.0 "قدیمی" از یک پورت استفاده می کرد: نوع A. درگاه نوع A پورت USB کلاسیک است.

 

بنابراین، پورت USB Type-C که در سال‌های اخیر معرفی شد، نوع جدیدی از اتصال فیزیکی است. USB Type-C در نهایت باید جایگزین پورت USB Type-A آشنا و درگاه Type-B شود.

DC در ساختمان ها برای حمل و نقل انرژی


در آینده، ولتاژی که بتواند به صورت دینامیکی در یک پهنای باند مشخص تغییر کند، ممکن است بهتر باشد. این برخلاف ولتاژ 100٪ ثابت (230 ولت) مانند AC است. سپس دستگاه ها می توانند از ولتاژ موجود در شبکه استنباط کنند که وضعیت شبکه چگونه است. با یک ولت متر ساده می توانید ببینید که آیا مازاد یا کمبود وجود دارد. برای این کار نیازی به هوش یا سیستم عامل اضافی ندارید. این هوشمندی هنوز در دستگاه ها نیست و باید در آن تعبیه شود. با DC این بسیار آسان است، پس از همه شما فقط به یک ولت متر نیاز دارید.


اگر ولتاژ در یک شبکه DC افزایش یابد، مازاد وجود دارد، اگر ولتاژ کاهش یابد، تولید بسیار کم یا بار بسیار سنگین است. وسایلی مانند ماشین لباسشویی می توانند از مازاد استفاده کنند

https://bit.ly/3g5rgOf


Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور