طرح سوخت فریون

 سیستم باید حدوداً تمیز شود. 10-15 دقیقه. پس از این، دریچه روی دسته سوزن بسته می شود و فیلتر در کنار لوله مویرگی بریده می شود.


سپس دوباره مدار را تمیز کنید. در پایان تمیز کردن، باید یک فیلتر خشک کن جدید به جای فیلتر استفاده شده نصب شود.


این کار باید ظرف 15 دقیقه پس از پایان آخرین تمیزکاری انجام شود، زیرا مدار خنک کننده را نمی توان برای مدت طولانی باز نگه داشت.


صنعتگران حرفه ای از مجموعه کاملی از ابزارهای ویژه برای انجام این نوع کار استفاده می کنند: نشت یاب، تستر، پمپ خلاء، آچار، دماسنج، انبردست، انبر گیره و غیره.


برای انجام لحیم کاری باید سپرهای محافظ را دوباره پر کنید و حتماً به شیر شرودر و فیلتر خشک کن جدید نیاز خواهید داشت.


برای سوخت گیری یکباره یخچال، خرید مجموعه تجهیزات مجزا فایده ای ندارد. اجاره هر چیزی که نیاز دارید ارزان تر و راحت تر خواهد بود.


مرحله 4 - دانلود freon

برای انجام این عمل به ابزارهایی نیاز دارید که به شما امکان می دهد فشار در سیستم را بررسی کنید. استادکاران تعمیرات لوازم خانگی از پمپ بنزینی متشکل از دو فشارسنج با شیرهای قطع و سه شیلنگ استفاده می کنند.


مانومترها رنگ های مختلفی دارند: قرمز و آبی. با استفاده از اولی، فشار خروجی اندازه گیری می شود و آبی فشار مکش را تعیین می کند.


طرح سوخت فریون

این یک نمودار ساده از نحوه اتصال پمپ بنزین و سیلندر مبرد به مدار مبرد است. در این حالت از شلنگ قرمز و گیج فشار استفاده نمی شود.

هنگام کار با یک یخچال معمولی خانگی، فقط اندازه گیری مانومتر آبی در نظر گرفته می شود.


شیلنگ هایی که گیج های فشار به آن ها وصل شده اند نیز دارای کد رنگ های مختلفی هستند: قرمز و آبی که به فشار سنج های هم رنگ متصل می شوند و زرد که در وسط قرار دارد.


قبل از شروع کار مطمئن شوید که دریچه های شیلنگ های دارای فشارسنج کاملا بسته شده اند. پس از آن، شیلنگ زرد رنگ به سیلندر گاز متصل می شود.


شیلنگ آبی به لوله ای متصل است که از طریق آن مایع خنک کننده به مدار می رسد. برای انجام این کار، از یک مونتاژ مخصوص استفاده کنید.


شیلنگ قرمز در انتهای دیگر سیستم نصب شده است. برای آن باید شیر شرودر را وصل کنید.


به پمپ بنزین وصل شوید

یک فشارسنج آبی برای بررسی فشار مکش مورد نیاز است، قرمز - برای نظارت بر فشار در خروجی سیستم، فریون از طریق شیلنگ زرد از سیلندر تامین می شود.

هنگامی که تمام عناصر لازم وصل شدند، دریچه های شیرهای آبی و قرمز را باز کنید. پس از این، شیر سیلندر را با مبرد باز کنید و با توجه به خوانش فشارسنج ها، سیستم را پر کنید.


هنگامی که فشار تقریباً به 0.5 اتمسفر رسید، شیرهای اندازه گیری باید بسته شوند.


اکنون تقریباً 30 ثانیه برق به کمپرسور اعمال می شود. به جای سیلندر، یک پمپ خلاء به شلنگ زرد وصل می شود. حدود 10 دقیقه است که روشن شده است.


تخلیه به شما امکان می دهد هوای محبوس شده در سیستم را حذف کنید و کیفیت شارژ را بهبود بخشید. حالا باید شلنگ زرد را دوباره به سیلندر فریون وصل کنید.



مدار خنک کننده خلاء

پمپ خلاء برای حذف گازهای اضافی از مدار خنک کننده و اطمینان از پر شدن با کیفیت بالا مورد نیاز است.

در این حالت باید شکاف کوچکی بین منیفولد و شیلنگ ایجاد کنید تا مبرد ورودی هوا را از شیلنگ خارج کرده و مقدار کمی گاز به شلنگ وارد کند.


سپس شلنگ زرد رنگی که هوا از آن خارج می شود به طور ایمن به منیفولد متصل می شود. مجدداً باید شیر آبی را باز کنید و مدار را با فریون پر کنید.


در این مرحله کمپرسور دوباره روشن می‌شود و فشار سنج‌ها برای تأیید عملکرد عادی سیستم کنترل می‌شوند. اگر فشار ثابت بماند، لوله ها شکسته شده و به طور کامل آب بندی می شوند.


قبل از اجرای آزمایشی سیستم لوله سرویس را نیشگون نگیرید و آن را لحیم نکنید در این مرحله سوزن فشارسنج آبی باید دائماً در محدوده صفر باشد.


پر کردن فریون با وزنه

در خانه، هنگام پر کردن سیستم با فریون، می توانید از ترازو خانگی برای کنترل میزان مبرد منتقل شده به مدار استفاده کنید.

برخی از صنعتگران فقط با استفاده از فشار سنج مدار را با فریون پر می کنند. در این حالت مقدار مبرد منتقل شده به مدار با توزین سیلندر با فریون در ترازو خانگی تعیین می شود.


بقیه مراحل تزریق عملاً با روشی که در بالا توضیح داده شد تفاوتی ندارد.


نتیجه گیری و ویدئوی مفید در مورد این موضوع

در اینجا روند تعمیر نشتی و پمپاژ فریون به یخچال با استفاده از وزنه آورده شده است:



روش کلی برای انجام این نوع کار را می توان در ویدیو مشاهده کرد:



در صورت داشتن تجهیزات لازم و مهارت های مناسب، پر کردن یخچال با فریون نسبتا آسان است. با این حال، لازم است تعدادی از تفاوت های ظریف را در نظر بگیرید: برای برآورده کردن الزامات ایمنی، شناسایی و از بین بردن تمام نقص هایی که باعث نشت مبرد شده است، انجام کار نهایی با کیفیت بالا و غیره.


استادان بی تجربه ابتدا باید کار متخصصان را مشاهده کنند تا یاد بگیرند که چگونه این عمل را به تنهایی انجام دهند.


اگر تجربه ای در مورد یخچال های خود پرکن با فریون دارید، لطفاً آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید. به ما بگویید چگونه توانستید مشکل را تشخیص دهید و چه مشکلی دارد

Comments

Popular posts from this blog

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور