آجیل در تغذیه نوزادان: چگونه و چه زمانی آنها را ارائه دهیم

آجیل در تغذیه نوزادان: چگونه و چه زمانی آنها را ارائه دهیم

بدون شرح

امروز ما در مورد آن صحبت می کنیم خرید اینترنتی آجیل

صبحانه ترفند فرزندپروری ناخن گیاهان زوج افراد بسیار حساس (PAS)

اشتراک در نوزادان و بیشتر


هر روز یک ایمیل با مقالات ما دریافت کنید:


ایمیل شما

اشتراک در

مسئول درمان: Local Verticals S.L.

هدف از پردازش داده ها: برای خبرنامه ما ثبت نام کنید.

حقوق: شما می توانید از حقوقی که توسط مقررات حفاظت از داده ها به شما اعطا شده است استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به سیاست حفظ حریم خصوصی ما مراجعه کنید.


بسیاری از ما می دانیم که آجیل ها یکی از مفیدترین غذاها هستند، زیرا حاوی ارزش انرژی زیادی هستند و سرشار از چربی های سالم هستند. با این حال، هنگامی که از وارد کردن آنها به رژیم غذایی نوزادان و کودکان صحبت می کنیم، باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهیم.


ما هر آنچه را که باید در مورد آجیل در تغذیه کودکان بدانید به شما می گوییم: از ارزش و سهم تغذیه ای آنها گرفته تا اقدامات پیشگیرانه و توصیه هایی برای زمان و نحوه ارائه آنها.

میوه های خشک

آجیل میوه هایی هستند که ترکیب آنها کمتر از نیمی از آب است و جزو پروتئین ها، یکی از هفت گروه غذایی که نمی توان از رژیم غذایی کودکان غافل شد، طبقه بندی می شود. در میان آنها فندق، شاه بلوط، بادام، گردو، آفتابگردان، کتان و تخمه کدو تنبل و همچنین آجیل کاج، بادام هندی، پسته و بادام زمینی را می‌یابیم.


خوردن آجیل در دوران بارداری می تواند در دراز مدت به بهبود رشد عصب روانی کودکان کمک کند

در نوزادان و بیشتر

خوردن آجیل در دوران بارداری می تواند در دراز مدت به بهبود رشد عصب روانی کودکان کمک کند

آنها دارای ارزش انرژی بالا، غنی بودن از چربی ها (شامل اسیدهای لینولنیک و لینولئیک ضروری) و همچنین پروتئین ها و عناصر کمیاب و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند کلسیم هستند. خرید آنلاین آجیل


اسیدهای چرب موجود در آجیل برای تشکیل غشای سلولی، به ویژه سلول های عصبی، که در کودکان در حال رشد و تکامل کامل هستند، حیاتی هستند. علاوه بر این، این غذاها حاوی کلسترول نیستند و فیبر به انتقال صحیح روده کمک می کند.



توجه به این نکته ضروری است که بخشی از ویتامین های موجود در آجیل در طی فرآیند بو دادن از بین می رود، بنابراین توصیه می شود این غذاها را به طبیعی ترین و تازه ترین شکل ممکن مصرف کنید و از این طریق تمام فواید آنها را به دست آورید.


چه زمانی و چگونه آنها را به نوزادان و کودکان ارائه دهیم

آجیل گردو بادام پسته

اگرچه آجیل از نظر تغذیه ای غذای بسیار کاملی است، اما هنگام گنجاندن آنها در رژیم غذایی کودکان باید احتیاط های خاصی را رعایت کنیم، زیرا آنها غذاهای سفت و کوچکی هستند که برای کودکان بسیار خطرناک هستند.


به گفته SEPAR (انجمن ریه و جراحی قفسه سینه اسپانیا) از یک طرف، آجیل عامل اصلی خفگی در کودکان بین یک تا چهار سال است. این تا حد زیادی به دلیل این واقعیت است که کودکان خردسال هنوز مولرهایی ندارند که جویدن خوب را امکان پذیر می کند و به عدم هماهنگی بین بلع و بسته شدن گلوت اضافه می شود.


انجمن پزشکان اطفال اسپانیا توصیه می کند که آجیل کامل و آسیاب نشده قبل از سن 5-6 سالگی به دلیل خطر خفگی ارائه نشود. اما فواید تغذیه ای آجیل برای کودکان بسیار مناسب است، بنابراین قبل از این سن می توان از شش ماهگی آن را به صورت آسیاب شده عرضه کرد.


تقویم ترکیب مواد غذایی: چه زمانی کودک باید شروع به خوردن هر کدام کند

در نوزادان و بیشتر

تقویم ترکیب مواد غذایی: چه زمانی کودک باید شروع به خوردن هر کدام کند

از سوی دیگر، مهم است که تاکید کنیم که آجیل غذاهای آلرژی زا هستند. در واقع، آلرژی به آجیل یکی از هفت آلرژی غذایی شایع در نوزادان و کودکان است و آنهایی که بیشترین حساسیت را ایجاد می کنند، بادام زمینی، گردو، بادام و فندق هستند، عمدتاً به این دلیل که بیشترین مصرف را دارند.


برخی از علائم آلرژی به آجیل عبارتند از:


کهیر در سراسر بدن

سوزن سوزن شدن در زبان

التهاب در گلو و زبان

ورم ملتحمه و/یا رینیت

مشکلات تنفسی

علائم گوارشی همراه با استفراغ و اسهال

آنافیلاکسی

برخی از اولین علائم هشداردهنده که به شناسایی آلرژی به آجیل کمک می کنند ممکن است آبریزش بینی، کهیر در سراسر بدن، گزگز در زبان یا احساس سفتی در گلو باشد. در صورت تشدید علائم، فوراً به متخصص مراجعه کنید تا از عواقب جدی جلوگیری کنید.


آلرژی به آجیل معمولا ظاهر می شود

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور