فواید پسته برای سلامتی

در 26 فوریه، روز جهانی پسته جشن گرفته می‌شود که یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها به دلیل فهرست طولانی از فواید سلامتی است. قیمت پسته کله قوچی درجه یک


آجیل یکی از غذاهایی است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند و فواید متعدد آن، آن‌ها را متحد کاملی در هر رژیم غذایی سالم و متعادلی می‌کند. با این حال، یک نوع وجود دارد که بالاتر از بقیه است: پسته. حتی روز خودش را دارد!


پیشنهاد ویژه: -10 یورو تخفیف اضافی برای اشتراک مجله نشنال جئوگرافیک با کد: SANVALENTIN10 فقط 100 کوپن!

اکنون بازخرید کنید

امروز 26 فوریه روز جهانی پسته گرامی باد. و جای تعجب نیست، زیرا پسته چه به دلیل عطر و طعم خاص خود که آن را به تنهایی یا به عنوان همراه دعوت می کند، به دلیل ظرفیت آنتی اکسیدانی، پروتئین بالا و یا میزان کم چربی آن، شکی نیست که در سال های اخیر نسبت به بقیه آجیل ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.



از خاورمیانه تا بقیه جهان

این میوه‌های مشخص بر روی درخت کوچکی با ارتفاع بیش از 10 متر به دنیا می‌آیند که به نام Pistacia Vera شناخته می‌شود و بومی خاورمیانه، به‌ویژه کوهستانی‌ترین مناطق سوریه، ترکیه، ایران و افغانستان است. با این حال، در حال حاضر، برای فروش و تجاری سازی، مزرعه به سایر نقاط جهان تعمیم داده شده است، با مناطق وسیعی از کشت در استرالیا، مکزیک یا ایالات متحده. حتی اسپانیا، به ویژه منطقه کاستیلا لامانچا، کشت این میوه را در خود جای داده است.


قدمت آن دقیقاً مشخص نیست، اما در نسخه خطی آنتیموس از اوایل قرن ششم میلادی به شهرت پسته در اروپا اشاره شده است. حکایت های دیگر از حضور آن در باغ های معلق بابل، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، در قرن ششم قبل از میلاد صحبت می کنند.


7-عجایب-باغ-بابل-پیش

باغ های معلق بابل

حتی داستان‌های شرقی وجود دارد که می‌گوید چگونه، مدت‌ها قبل، در خاورمیانه باستان، در شب‌های مهتابی، عاشقان زیر درختان پسته پناه می‌بردند تا به صدای باز شدن میوه‌های رسیده گوش دهند، زیرا نشان دهنده بخت و اقبال بود. قیمت پسته کله قوچی


فواید پسته: کنترل گلوکز

یکی از اصلی‌ترین فوایدی که به این غذا نسبت داده می‌شود، ظرفیت تنظیمی قند خون پس از صرف غذا، یعنی سطح گلوکز یا قند خون بعد از غذا است. معمولاً سطح گلوکز در بدن به لطف تنظیم دو هورمون انسولین و گلیگون در تعادل نگه داشته می شود. اما بعد از غذا، سطح انسولین معمولاً بسیار افزایش می‌یابد، همچنین سطح گلوکز را تحریک می‌کند، زیرا باید اجازه دهد و عبور قند مصرف‌شده به خون را کنترل کند تا به عنوان انرژی استفاده شود.


کشت E.coli

سوخت را از شکر دریافت کنید

اکنون، مطالعه‌ای که توسط مرکز تغذیه بالینی تورنتو در Nature منتشر شده است، نشان می‌دهد که پسته تأثیر خاصی بر تنظیم سطح گلوکز بعد از آن وعده‌های غذایی دارد. از طریق مشارکت داوطلبان سالم، آنها مشاهده کردند که وقتی غذا به تنهایی مصرف می‌شود، تأثیر آن کم بود. اما هنگامی که بعد از غذا با محتوای کربوهیدرات بالا انجام می شد، تأثیر واضحی بر پاسخ گلیسمی داشت و عبور قند به بدن را با دقت بیشتری تنظیم می کرد.


فواید پسته: کاهش خطرات قلبی عروقی

شاید یکی دیگر از جالب ترین خواص پسته همکاری آن در کاهش خطرات قلبی عروقی باشد. در تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا، آنها اثرات دوزهای مختلف پسته را در یک رژیم غذایی سالم و کم چرب مشاهده کردند. آنها مقادیر پروتئین انتقال دهنده کلسترول در خون و همچنین سطوح فعالیت دساتوراز، پروتئینی که سنتز اسیدهای چرب را کنترل می کند، اندازه گیری کردند.


نتیجه این بود که در واقع، گنجاندن مقدار منظم پسته در یک رژیم غذایی سالم تأثیر مفیدی بر بهبود کنترل دساتورازها و همچنین کاهش جزئی در کلسترول LDL داشت که تأثیر مثبتی بر کاهش خطر ابتلا داشت. از بیماری های قلبی عروقی


فواید پسته: یک آنتی اکسیدان عالی

پسته از پلی فنول ها تشکیل شده است، گروهی از مواد موجود در مواد غذایی با منشاء گیاهی، و همچنین دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی بالایی هستند و این مزیت را برای میوه خشک نیز به همراه دارند. اکنون، مطالعه ای از دانشگاه کورنل، علاوه بر برجسته کردن فعالیت آنتی اکسیدانی غذا، نشان می دهد که این خاصیت در مصرف پسته خام بیشتر از پسته پخته شده و فرآوری شده قابل مشاهده است.

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور