پسته دارای شاخص گلیسمی پایینی است

 ممکن است باعث تقویت عروق خونی سالم شود

اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی است. این مهم است قیمت پسته تازه که به درستی کار کند، زیرا اختلال عملکرد اندوتلیال یک عامل خطر برای بیماری قلبی است (30). اتساع عروق گشاد شدن عروق خونی است و اختلال عملکرد اندوتلیال با کاهش اتساع عروق مشخص می شود که جریان خون را مهار می کند. اکسید نیتریک ترکیبی است که نقش مهمی در اتساع عروق دارد. رگ های خونی را با سیگنال دادن به سلول های اندوتلیوم برای شل شدن گشاد می کند (30). پسته منبع عالی اسید آمینه ال آرژنین است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. بنابراین، این آجیل کوچک می تواند نقش مهمی در ارتقاء رگ های خونی سالم داشته باشد. مطالعه ای روی 42 بیمار که به مدت 3 ماه روزانه 40 گرم پسته خوردند، بهبود نشانگرهای عملکرد اندوتلیال و سفتی شریان را نشان داد (31). یک مطالعه 4 هفته‌ای دیگر به 32 مرد جوان سالم رژیم غذایی حاوی 20 درصد کالری پسته داد که پس از آن اتساع عروق وابسته به اندوتلیال در مقایسه با زمانی که از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند 30 درصد بهبود یافت (26). جریان خون خوب برای انواع عملکردهای بدن از جمله عملکرد نعوظ مهم است. یک مطالعه نشان داد که پارامترهای عملکرد نعوظ در مردان مبتلا به اختلال نعوظ پس از خوردن 100 گرم پسته در روز به مدت 3 هفته 50 درصد بهبود یافت (27). یک سهم 100 گرمی بسیار بزرگ است و 557 کالری دارد.



خط آخر: پسته ممکن است نقش مهمی در سلامت عروق خونی داشته باشد. این به این دلیل است که آنها حاوی مقدار زیادی ال آرژنین هستند که پس از تبدیل شدن به اکسید نیتریک به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند.


8. ممکن است به کاهش قند خون کمک کند

پسته حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر مغزها است، اما با وجود این، شاخص گلیسمی آن پایین است، به این معنی که باعث افزایش شدید قند خون نمی شود. شاید تعجب آور نباشد، مطالعات نشان می دهد که پسته می تواند سطح قند خون سالم را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که 56 گرم پسته اضافه شده به رژیم غذایی پر کربوهیدرات، پاسخ قند خون افراد سالم را 20 تا 30 درصد کاهش می دهد (6، 32). مطالعه 12 هفته ای دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که سطح قند خون ناشتا پس از خوردن 25 گرم پسته دو بار در روز به عنوان میان وعده 9 درصد کاهش می یابد (33). پسته علاوه بر داشتن فیبر بالا و چربی های سالم، سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و فنل ها نیز می باشد. تمام موادی که برای سطح قند خون سالم مفید هستند (6، 33). بنابراین افزودن پسته به رژیم غذایی می تواند به تنظیم قند خون در طول زمان کمک کند.


خط آخر: پسته دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به کاهش سطح قند خون کمک می کند.


9. خوشمزه و سرگرم کننده برای خوردن

پسته را به طرق مختلف می توانید نوش جان کنید. آنها را به عنوان میان وعده، سالاد یا رویه پیتزا میل کنید، یا از آنها در پخت و پز استفاده کنید، که می تواند رنگ سبز یا بنفش مفرح را به دسرها و غذاهای مختلف اضافه کند. دسرهای سبز رنگ خوشمزه شامل بستنی پسته یا چیزکیک است. علاوه بر این، مانند سایر آجیل ها، می توان از آنها در پستو یا کره آجیل استفاده کرد. حتی می توانید آنها را روی ماهی مورد علاقه خود از فر بپاشید یا آن را به موسلی یا گرانولای خود اضافه کنید. البته می توانید آنها را فقط به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز میل کنید.


نکته آخر: پسته نه تنها به عنوان میان وعده خوشمزه است، بلکه می توان از آن در پخت و سایر غذاها نیز استفاده کرد که می تواند رنگ سبز یا بنفش به غذاها بدهد.


نتیجه

پسته منبع عالی چربی های سالم، فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و چندین ماده مغذی از جمله ویتامین B6 و تیامین است. مزایای بالقوه سلامتی شامل کاهش وزن، کاهش کلسترول و قند خون و سلامت روده، چشم و عروق خونی است. علاوه بر این، آنها همچنین بسیار خوشمزه و همه کاره هستند. در مجموع می توانید با خوردن پسته (ترجمه شده با اجازه) سلامت خود را به شکلی خوشمزه و مفرح ارتقا دهید.

https://bit.ly/3VnvgJ0

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور