7 آجیل تاثیرگذار ما و فواید آنها برای سلامتی


همیشه و همه جا می شنوید: آجیل برای شما خوب است. خرید بادام تازه آنها سرشار از مواد مغذی خوب هستند. توصیه این است که هر روز یک مشت آجیل بخورید. آجیل ها سرشار از چربی های سالم هستند و همچنین منابع خوبی از فیبر و پروتئین هستند.


مطالعات مختلف نشان داده اند که آجیل فواید سلامتی مختلفی دارد. آجیل از جمله می تواند در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی نقش داشته باشد.


اینکه کدام آجیل سالم‌تر است بستگی به این دارد که دقیقاً به چه چیزی نگاه می‌کنید: چربی‌های غیراشباع، پروتئین یا ویتامین‌ها و مواد معدنی.



در این وبلاگ به شما می گویم کدام آجیل ها سالم هستند و چه فوایدی برای سلامتی دارند. اغلب فواید سلامتی کاملا مشابه است، اما برای کامل بودن همه جا به آنها اشاره می کنم.


برنامه تغذیه سفارشی

هدف شما چیست؟

کاهش وزن (درصد چربی کمتر)

ارسال توسط FitChef

مطمئناً آجیل های نمکی به حساب نمی آیند. و بدون آجیل حبابدار نیز.


در اینجا 7 آجیل تاثیرگذار ما و فواید آنها برای سلامتی آورده شده است.


آجیل های سالم


فواید آجیل برای سلامتی

اکثر آجیل ها منابع خوبی از چربی، فیبر و پروتئین هستند. بیشتر چربی های موجود در آجیل، چربی های غیراشباع هستند. اینها چربی های سالم هستند. آجیل ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم و ویتامین E هستند. اگر از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید، آجیل و بادام زمینی بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند.


بادام زمینی

بله، می دانم، بادام زمینی آجیل نیست، حبوبات است. درست مثل نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی. اما من آنها را در هر حال قرار می دهم.


بادام زمینی مشخصات غذایی مشابهی دارد و اغلب فواید سلامتی مشابه آجیل های "واقعی" در این لیست را دارد. به علاوه، بادام زمینی ارزان و خوشمزه است.


آیا بادام زمینی آجیل است؟

نه، از نظر فنی بادام زمینی آجیل نیست. آجیل روی درختان رشد می کند، بادام زمینی از خانواده حبوبات است. آجیل میوه های خشکی هستند که در یک پریکارپ محصور شده اند. هرکسی یه وقتایی یه گردو شکسته. این پوشش سخت و چوبی، پریکارپ است.


بادام زمینی دانه است و در زیر زمین رشد می کند. با این حال، به دلیل مشخصات غذایی مشابه، بادام زمینی اغلب به عنوان آجیل به حساب می آید.


بادام زمینی در پوسته


اگر می خواهید وزن کم کنید، بادام زمینی آنچنان میان وعده مناسبی نیست. برخلاف گردو، بادام یا فندق، بادام زمینی سرشار از کربوهیدرات است. همچنین مهم: بادام زمینی معمولاً نمک زده می شود که می تواند برخی از فواید سلامتی را کاهش دهد. به جای آن از بادام زمینی معمولی و بدون نمک استفاده کنید.


نکته: هر آنچه که باید در مورد بلغور جو دوسر بدانید، می توانید آن را در این وبلاگ بخوانید.


یک وعده (28 گرم) بادام زمینی بو داده خشک تقریباً حاوی موارد زیر است:


کالری: 176

چربی ها: 17 گرم

پروتئین: 4 گرم

کربوهیدرات: 5 گرم

فیبر: 3 گرم

ویتامین E: 21 درصد از RDI

منیزیم: 11 درصد از RDI

بادام ها

بادام سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است. فقط مطمئن شوید که بادام قهوه ای دارید. پوست حاوی بیشترین آنتی اکسیدان است. پس حیف است اگر سراغ بادام بدون پوست بروید.

https://bit.ly/3jvWrnT

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور