سفارشات صنعتی به طور غیرمنتظره ای سقوط می کند

صنعت آلمان اخیراً سفارشات کمتری دریافت کرده است. در عین حال، قیمت نمایشگر لودسل شرکت های بیشتری نسبت به قبل می خواهند قیمت های خود را افزایش دهند. بنابراین تورم احتمالاً بالا باقی خواهد ماند.

2022/05/05، 11:22 صبح

نظرات را باز کنید

به لیست تماشا اضافه کنید

لینک را کپی کنید

مکانیک صنعتی در یک توربین بخار: محصولات اولیه و مواد اولیه کمبود دارند



تصویر را بزرگ کنید

مکانیک صنعتی در یک توربین بخار: محصولات اولیه و مواد اولیه کمبود دارند عکس: روپرت اوبرهاوزر / IMAGO

جنگ در اوکراین به طور فزاینده ای بر اقتصاد آلمان تأثیر می گذارد. در اولین ماه پس از آغاز تهاجم روسیه، صنعت در این کشور کاهش شدید غیرمنتظره ای را در سفارشات جدید ثبت کرد.


طبق گزارش اداره آمار فدرال، شرکت ها در ماه مارس 4.7 درصد کمتر از ماه قبل سفارش دریافت کردند. این شدیدترین رکود از اکتبر 2021 است. کارشناسان فقط انتظار افت 1.1 درصدی را داشتند. سفارشات اخیراً کاهش یافته بود، اما بسیار کمتر.


وزارت اقتصاد فدرال در ماه مارس در مورد توسعه گفت: "در ماه اول جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، تأثیر آشکار افزایش عدم اطمینان بر تقاضا وجود دارد." با توجه به روند جنگ، انتظار بهبود سریع در خانه رابرت هابک (سبزها) نمی رود. "چشم انداز چند ماه آینده در حال حاضر خاموش است."


ماشین آلات و وسایل نقلیه تقاضای کمتری دارند

اقتصاددانان این ارزیابی را به اشتراک می گذارند. توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد بانک وی پی، گفت: ماه های تابستان احتمالاً برای اقتصاد آلمان یک دوره خشک خواهد بود. رکود اقتصادی روز به روز محتمل‌تر می‌شود.» در سه ماهه اول با رشد اقتصادی 0.2 درصدی به سختی از این امر جلوگیری شد.


بیشتر در مورد این موضوع

 دوده روسیه: چرا تایرهای خودرو به زودی کمیاب و گران می شوند نوشته مایکل کروگر

چرا تایرهای خودرو به زودی کمیاب و گران می شوند؟

 اختلاف میان اقتصاددانان: «متاسفانه راه حلی وجود ندارد که ما فقط به پوتین آسیب بزنیم و نه خودمان» مناظره ای که توسط دیوید بوکینگ و استفان کایزر مدیریت می شود.

"متاسفانه راه حلی وجود ندارد که ما فقط به پوتین صدمه بزنیم و نه خودمان"

 انتقاد از سیاست تحریم: «تا آخر فکر کردی؟» مصاحبه برنهارد زند

"آیا به همه اینها فکر کرده ای؟"

این کاهش در درجه اول به دلیل کاهش سفارشات خارجی است: حجم آنها 6.7 درصد کمتر از ماه فوریه بود. تعداد سفارشات داخلی 1.8 درصد کاهش یافت. به ویژه، کالاهای سرمایه ای مانند ماشین آلات، وسایل نقلیه و سیستم ها تقاضای کمتری داشتند، زیرا مشتریان شرکتی در حال حاضر تمایلی به خرج کردن بیشتر ندارند: در اینجا، تقاضا 8.3 درصد کاهش یافت.



برعکس، تنگناهای تحویل برای بسیاری از شرکت‌ها از ابتدای جنگ بدتر شده است: در ماه آوریل، از هر چهار شرکت، سه شرکت از مشکلات در تهیه محصولات اولیه و مواد اولیه، حتی محصولات اولیه ساده مانند کربن سیاه برای لاستیک‌های خودرو شکایت داشتند. بحران کرونا در مهم ترین شریک تجاری خود چین که منجر به قرنطینه یک هفته ای در کلانشهر مالی شانگهای شده است، اقتصاد را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.


عمده فروشان و خرده فروشان به ویژه می خواهند قیمت ها را افزایش دهند

با توجه به این وضعیت، شرکت های بیشتری در آلمان نسبت به قبل خواهان افزایش قیمت هستند. همانطور که موسسه مونیخ آیفو در نظرسنجی ماهانه شرکت خود اعلام کرد، فشارسنج انتظارات قیمت در ماه آوریل به رکورد 62 امتیاز رسید. در ماه مارس، دانشمندان مقدار 55 امتیاز را تعیین کرده بودند. شرکت های بیشتری در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت های خود در سه ماه آینده هستند.


تیمو وولمرشوزر، مدیر اقتصادی Ifo، پیش‌بینی کرد: بنابراین تورم در آلمان نیز در ماه‌های آینده باید بیش از هفت درصد باشد. در ماه آوریل، نرخ تورم به 7.4 درصد رسیده بود که بالاترین سطح از سال 1981 بود، زیرا به ویژه انرژی در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین به طور قابل توجهی گران شد. غذا نیز به طور قابل توجهی بیش از یک سال قبل هزینه دارد.


انتظارات قیمت ایفو به ویژه در عمده فروشی با 79.3 امتیاز بالا بود، پس از آن خرده فروشی با 75.4 امتیاز و صنعت با 73.1 امتیاز قرار گرفتند. در انتهای مقیاس، ساخت و ساز با 64.2 امتیاز و ارائه دهندگان خدمات با 51.5 امتیاز قرار دارند.

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور