سیستم برق بادی


نیاز به برق تجدیدپذیر به دلیل تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت خرید اینورتر به طور مداوم در حال افزایش است. استقرار جایگزین های غیر فسیلی در نتیجه اهداف جهانی و ملی انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش است. در سوئد، سیستم گواهی برق نیروی محرکه ای برای گسترش انرژی های تجدیدپذیر بوده است، اما به دلیل کاهش هزینه های تاسیس و راه اندازی نیروگاه های بادی، در شرف حذف تدریجی است. انتظار می‌رود که با کاهش انرژی هسته‌ای موجود، انرژی بادی به تدریج سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد و احتمالاً قبل از سال 2040 در سوئد حذف خواهد شد. با سهم بیشتر برق تجدیدپذیر، سیستم قدرت الکتریکی باید در نتیجه کاهش حاشیه‌های مقررات انعطاف‌پذیرتر شود. به منظور حفظ سطح بالایی از قابلیت اطمینان در تامین برق، تقاضا برای سیستم های قدرت بادی افزایش می یابد. مخصوصاً برای توسعه تازه تاسیس و در حال توسعه نیروگاه های بادی در مقیاس بزرگ، هم در خشکی و هم در دریا.


دوره انرژی بادی برای توسعه پایدار سیستم‌های انرژی که در آن نیروی باد یکی از گسترده‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر است، اهمیت زیادی دارد. هدف این دوره ارائه دانش پایه در جنبه های مختلف انرژی بادی و استفاده از آن در جامعه در نتیجه انتقال مداوم انرژی است. همچنین هدف آن شناسایی و توضیح فناوری‌های انرژی بادی و طراحی نیروگاه‌های بادی و ادغام آنها با سیستم‌های قدرت الکتریکی در زمینه فنی است.

دوباره ادعاهای مربوط به انتقال انرژی - بنابراین کارشناسان می گویند

تاریخ انتشار: 8 سپتامبر 2022 ساعت 18:35




بحث در مورد انرژی و انتقال آب و هوا داغ است. پایداری فعلی به کارشناسان اجازه می دهد تا در مورد برخی از استدلال های رایج اظهار نظر کنند.



بحث انرژی در بحث انتخابات داغ است. در عین حال، مسائل پیچیده است. Aktuell Hållbarhet از سه محقق انرژی خواست تا در مورد سه ادعای بحث برانگیز که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار نظر کنند.



قدرت هسته ای

انرژی تجدید پذیر

توربین های بادی

انرژی خورشیدی

هیدروالکتریک

ال

انرژی سبز


پرنیلا استرید


pernilla.strid@aktuellhallbarhet.se


قیمت برق و اینکه آیا انرژی هسته ای باید یا نباید در کانون بحث های اقلیم کمپین انتخاباتی قرار می گرفت. در اینجا، سه محقق انرژی درباره برخی ادعاهای رایج اظهار نظر می کنند. این توماس کابرگر، استاد سیاست انرژی صنعتی و رهبر حوزه انرژی در دانشگاه صنعتی چالمرز است. لنارت سودر، استاد سیستم های قدرت الکتریکی در KTH و لیزا گورانسون، دانشیار سیستم های انرژی در دانشگاه صنعتی چالمرز.



توماس کابرگر (راست)، لیزا گورانسون و لنارت سودر در مورد ادعاهای انتخاباتی اظهار نظر می کنند.


عکس: Drago Prvulovic / TT (t v)


1. "قیمت بالای برق به این دلیل است که ما برق هسته ای را تعطیل می کنیم"

توماس کابرگر:

- در سال 2020، قیمت برق در کشورهای نوردیک رکورد پایینی بود، 11 اوره در کیلووات ساعت، که به قدری پایین بود که Vattenfall تولید در Ringhals 1 را متوقف کرد، حتی اگر آماده بود در تمام طول سال کار کند، زیرا سودآور نبود. در سال 2021، قیمت افزایش یافت زیرا پوتین تهاجم به اوکراین را با کاهش صادرات گاز آماده کرد تا ذخایر گاز در اتحادیه اروپا را تخلیه کند و ما را آسیب پذیرتر کند. ما از یک رکورد پایین به یک رکورد بالا رسیدیم. سایر عوامل موثر این است که راکتور فنلاند طبق 20 برنامه اول راه اندازی نشده است، کمبود آب در جنوب نروژ وجود دارد و انرژی هسته ای فرانسه امسال 100 تراوات ساعت کمتر از زمانی که به طور معمول کار می کرد - 300 به جای 400 تراوات ساعت تولید می کند. . فرانسه از یک صادرکننده بزرگ به واردات برق تبدیل شده است.


این واقعیتی است که سوئد در نیمه اول سال 2022 به بزرگترین صادرکننده برق اروپا تبدیل شده است که مشکل سوئدی نیست.

- این که مشکل سوئدی نیست با این واقعیت نشان می دهد که سوئد در نیمه اول سال 2022 به بزرگترین صادرکننده برق اروپا تبدیل شده است و می تواند با صادرات بیش از 20 درصد تولید در سال 2022 رکوردی را به ثبت برساند. اما: با توجه به همه این عوامل، احتمالاً درست است که اگر راکتورهای هسته‌ای یا نیروی بادی بیشتری داشتیم، می‌توانستیم حتی بیشتر برق صادر کنیم و اغلب قیمت کمتری نسبت به کشورهای همسایه دریافت می‌کردیم.


لنارت سودر:

- از ژوئیه 2021 تا ژانویه 2022، بازار تخمین زده است که قیمت برق در سه ماهه چهارم سال 2022 حدود 30-40 یورو در هر مگاوات ساعت (MWh) خواهد بود که تقریباً معادل 30-40 اوره در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) است. ). ارزیابی قیمت برق از آن زمان افزایش یافته است. در پایان فوریه 2022، ارزیابی قیمت به طور مستقیم به حدود 70 اوره بر کیلووات ساعت افزایش یافت و سپس به طور مداوم به حدود 1.20 کرون در هر کیلووات ساعت در ژوئن 2022 افزایش یافت. پس از آن، ارزیابی قیمت سریع‌تر افزایش یافت و در حال حاضر کمی بیش از 3 کرون در هر کیلووات ساعت است. . در تمام این مدت همه می دانستند که ما 4 نیروگاه اتمی را تعطیل کرده ایم. این افزایش قیمت به دلیل جنگ اوکراین است و با هزینه های بالای گاز طبیعی مرتبط است. اگر نیروی هسته‌ای بیشتری داشتیم، احتمالاً افزایش قیمت برق تا حدودی کمتر می‌شد، اما واضح است که پیامدهای جنگ اوکراین تأثیر بیشتری بر قیمت‌ها داشته است تا بسته شدن رینگال‌های 1 و 2 به تنهایی.


  لیزا گورانسون:

- سوئد بخشی از بازار برق اروپا است و قیمت برق در سوئد تا حد زیادی با قیمت برق در این قاره تعیین می شود. در کشورهایی مانند آلمان، نیروگاه های گاز طبیعی بخشی از ترکیب برق هستند. با حمله روسیه به اوکراین، کمبود گاز طبیعی در اروپا وجود دارد. این امر باعث افزایش قیمت گاز طبیعی و به نوبه خود قیمت برق می شود.


 


2. «ما به تنهایی نمی‌توانیم با انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر کنار بیاییم».

توماس کابرگر:

- کار می کند. همچنین احتمالاً سریع‌تر و ارزان‌تر از انرژی هسته‌ای و CCS (گرفتن و ذخیره‌سازی دی‌اکسید کربن، یادداشت سردبیر) است، که در واقعیت در سال‌های اخیر ثابت شده است که برای گسترش آن هزینه‌های قابل‌توجهی بیشتر شده است. از سال 2016، انرژی جدید خورشیدی و بادی کمتر از نفت به ازای هر واحد انرژی است و اکنون نیز کمتر از گاز و زغال سنگ است. بنابراین، زمانی که بتوانیم جایگزین سوخت های فسیلی در بخش های دیگر با برق از طریق باتری و هیدروژن کنیم، ساخت یک سیستم برق 100 درصد تجدیدپذیر نیز آسان تر خواهد بود. شارژ باتری ها و تولید هیدروژن تنها زمانی انجام می شود که برق ارزان باشد – نه زمانی که گران باشد. بنابراین، مصرف برای این اهداف به تعادل تغییرات در دسترس بودن خورشید و باد کمک می کند.

Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور