بازیافت ضایعات

 ما هرگز نباید چشمان خود قیمت ضایعات کاتالیزور را روی راه حل های پایداری که زمانی شکست خورده اند ببندیم.

مهندس شیمی اصلی ادامه می دهد: «در گازوئیل، با این حال، گوگرد و اکسیژن موجود در گازهای خروجی باعث تشکیل سولفات آلومینیوم می شود که روی پوشش اکسید آلومینیوم تأثیر می گذارد. شکست قبلی با آلومینا پوشش داده شده با سیلیکون راه حل بود. به گفته لاکس، گاهی اوقات بهترین نوآوری ها از بزرگترین شکست های ما ناشی می شود. بنابراین ما هرگز نباید چشمان خود را بر روی راه حل های پایداری که زمانی شکست خورده اند ببندیم.


Umicore 5.8 درصد از درآمد خود را صرف تحقیقات داخلی در قالب تحقیقات کاربردی و تحقیقات بنیادی با همکاری دانشگاه ها و مراکز دانش می کند. در دسامبر، شعبه کاتالیزور خودروی شرکت دانمارکی Haldor Topsoe را تصاحب کرد، شرکتی که خودش تحقیقات بنیادی زیادی انجام می دهد. لوکس می‌گوید: «وقتی این را شنیدم تشویق شدم. با این تحقیق، Umicore امیدوار است که از پیشرفت‌های آتی مانند کاهش مورد انتظار قیمت ضایعات الکترونیکی در فروش موتورهای سوختی و در نتیجه پلاتین در مبدل‌های کاتالیزوری خودرو جلوتر بماند. لوکس: برای مثال، ما در حال بررسی پلاتین به عنوان کاتالیزور در سلول‌های سوختی هستیم.



قانون گذاری

بازیافت فلزات گران قیمت از کاتالیزورها، در میان چیزهای دیگر، به جاه طلبی های پایدار Umicore کمک می کند، اما لزوما سودآور نیست. لوکس: "این در مورد فلزات گرانبها صدق می کند، اما برای مثال، بازیافت کبالت که سه سال پیش هنوز زیان ده بود، اعمال نمی شود."


با این حال، این شرکت خط تولید را فعال نگه داشت. اگر کسی کبالت را بازیافت نکند، به محیط زیست می رسد و هیچ کس آن را نمی خواهد. این موضوع در مورد بسیاری از فلزات غیرآهنی دیگر نیز صدق می کند." به همین دلیل است که ما در حال لابی کردن دولت ها برای قوانین سختگیرانه تر در مورد محصولاتی هستیم که حاوی فلزات فناوری ارزشمند هستند. برای بازیافت به کمک دولت ها و همچنین شرکت هایی که زباله ها را جمع آوری می کنند نیاز داریم.

بروکسل، بلژیک، 29/04/2021. پروژه PLATIRUS Horizon 2020 با بودجه اتحادیه اروپا (بازیابی فلزات گروه پلاتین با استفاده از مواد خام ثانویه) نتایج تحقیقات خود را در 21 آوریل 2021 طی یک کارگاه بهره برداری آنلاین ارائه کرد. رویداد آنلاین #ExploitPLATIRUS نقطه اوج چهار سال و شش ماه تحقیق عملی بر روی 11 فناوری پایدار برای بازیافت فلزات گروه پلاتین (PGM) و نمایش فرآیند بازیافت متشکل از 3 مرحله فرآیند بود: شستشو، جداسازی و بازیابی.


نتایج پروژه: 3 فناوری آماده برای مقیاس بیشتر برای استفاده صنعتی

نتایج پروژه تلاش مشترک 11 شریک پروژه از اروپا است که کل زنجیره ارزش را نمایندگی می کنند:


یازده فناوری نوآورانه، مقرون به صرفه و پایدار، توسعه یافته توسط VITO، SINTEF، دانشگاه فنی وین، TECNALIA و KU Leuven، موفق به بازیابی PGM از کاتالیزورهای خودرو، معدن و زباله های الکترونیکی شده اند و نشان داده اند که این امکان وجود دارد. استفاده از PGM های بازیافتی برای تولید مبدل های کاتالیزوری خودرو با کارایی بسیار بالا و جدید که مطابق با استانداردهای صنعت خودرو باشد.

از 11 فناوری PLATIRUS، 3 فناوری به دلیل کارایی و نرخ بازیابی بالا، هزینه کم، دوام و تأثیر کم بر محیط زیست متمایز بودند. اینها تا سطح آمادگی فناوری (TRL) 5 مقیاس‌بندی شده‌اند و اکنون برای استفاده صنعتی آماده هستند.

لیچینگ به کمک مایکروویو، توسعه یافته توسط VITO

جداسازی مایع و مایع غیر متعارف، توسعه یافته توسط KU Leuven

الکتروکریستالیزاسیون انتشار گاز (GDEx)، توسعه یافته توسط VITO

تحت سناریوهای محافظه کارانه، فناوری های PLATIRUS از نظر اقتصادی با دوره بازپرداخت تقریباً 6 سال و بازده تجمعی تقریباً 4 برابر سرمایه گذاری اولیه که در سال پانزدهم تولید به دست می آید، مقرون به صرفه هستند.

کمیسیون اروپا به شش فناوری PLATIRUS جایزه "نوآوری های بزرگ اتحادیه اروپا" را دریافت کرد. خرید ضایعات الکترونیکی شرکای پروژه SINTEF، VITO و KU Leuven در سال های 2018 و 2020 به دلیل توسعه راه حل های پیشگامانه برای بازیافت PGM ها از منابع ضایعات ثانویه، "قیمت رادار نوآوری" را دریافت کردند.

یک حق ثبت اختراع برای فناوری کریستالیزاسیون با انتشار گاز (GDEx) که توسط VITO برای بازیابی پالادیم (پالادیوم) توسعه یافته است، اعطا شده است. علاوه بر این، پلاتین (پلاتین) توسط سیمان و Rh (رودیوم) با بارش بازیافت شد.

https://bit.ly/3gPRdla


Comments

Popular posts from this blog

طرح سوخت فریون

درب اتوماتیک صنعتی

تعمیر یخچال در سراسر کشور